Jakie hantle wybrać?

10 grudnia 2020

Dobrze rozwinięta muskulatura i proporcjonalna sylwetka to marzenie każdego, ale bez wysiłku fizycznego nie da się uzyskać efektów w tym zakresie. Jeśli nie masz czasu na wizytę na siłowni lub nie stać cię na członkostwo, to zastanów się, jak wyposażyć swoją mini siłownię w domu. Nie jest wcale konieczne kupowanie symulatorów, które zajmą znaczną przestrzeń, możesz stworzyć kompletny zestaw sprzętu z samych hantli. Z ich pomocą będziesz mógł nie tylko rozwijać mięśnie, ale także wzmocnić stawy, a także poprawić wydolność całego ciała. Dzięki tego rodzaju aktywności fizycznej można ćwiczyć wszystkie niezbędne mięśnie, utrzymywać ciało w dobrej formie i efektywnie spalać kalorie. Przy wyborze hantli warto zwrócić uwagę na ich konstrukcję, kształt, wagę i jakość, ponieważ źle dobrany sprzęt obniży wydajność treningu.

 

Rodzaje hantli

 

Wszystkie hantle na współczesnym rynku, w zależności od rodzaju konstrukcji, dzielimy na składane i nieskładane, a także pod kątem materiału, jaki został zastosowany do ich produkcji. Stałe hantle - używane w fitness, idealnie nadają się do lekkich ćwiczeń, jako ciężar. Główną zaletą składanych hantli jest możliwość zmiany obciążenia podczas ćwiczeń. Te hantle są wykonane ze stali, żeliwa. Wybierając składane hantle, należy zwrócić uwagę na średnicę dopasowania (od 25 do 50), ponieważ można łączyć wagę dysków w zależności od swoich potrzeb. Składane hantle służą do treningu siłowego. Pokrowiec na takie hantle może być gumowany i niegumowany (winyl / neopren).

 

Jak wybrać hantle?

 

To, które hantle preferujesz, zależy od tego, jaki efekt chcesz uzyskać. Do budowania masy bardziej odpowiednie są modele składane. To także najlepsze rozwiązanie dla początkujących sportowców. W końcu to z ich pomocą można osiągnąć przerost mięśni, zwiększając obciążenie we właściwym czasie. Jeśli głównym zadaniem jest utrzymanie sylwetki lub zamiana tłuszczu w mięśnie, przydadzą się nierozłączne hantle. Kiedy trenujesz z hantlami, powinieneś czuć się komfortowo. Istnieją dwa rodzaje uchwytów: gumowane lub metalowe. Gumowane - są uważane za najlepszą opcję i najwygodniejszą w użyciu. Jeśli zdecydujesz się na metalowe uchwyty, powinny one mieć radełkowanie na powierzchni, aby hantle nie wyślizgnęły się z dłoni. Niektóre typy mają szorstkie uchwyty, więc wykorzystując te hantle, używaj rękawic fitness lub rękawic do podnoszenia ciężarów, aby zapobiec odciskowi na dłoniach.

Najważniejszą rolę w treningu odgrywa właściwa technika ćwiczeń. Możesz wybrać odpowiednie hantle pod względem wagi, pokrycia, ale jeśli używasz ich nieprawidłowo, może to tylko zaszkodzić twojemu organizmowi. Dlatego warto wybrać indywidualny zestaw ćwiczeń, w zależności od cech sylwetki.

Zestaw hantli o wadze od 0,5 do 2 kg - jest idealny do codziennych ćwiczeń i aerobiku dla osoby preferującej aktywny tryb życia. Kupując dodatkowe dyski na hantle, preferuj elementy metalowe. Ich właściwości użytkowe są znacznie wyższe. Prefabrykowane hantle fitness w komplecie z matą sportową i platformą do ćwiczeń są idealne dla początkujących sportowców trenujących w domu.